بازاریابی محتوا بیش از هر زمان دیگری مهم است و این امکان را برای شرکها فراهم میسازد تا از طریق اطلاعرسانی به مشتریان و کمک به تصمیمگیری بهتر برای خرید، در حوزه کاری خود مطرح شوند. برای شرکتهایی که محصولات و خدمات پیچیدهای را میفروشند، مانند آنهایی که در بخش محصولات صنعتی فعال هستند، این کار هم برای جذب ترافیک سایت و هم برای آگاهی از مشتریان بالقوه بسیار مفید است. در ادامه روشهای را که تولیدکنندگان محصولات صنعتی برای جذب مشتری در فضای مجازی میتوانند انجام دهند را تشریح میکنیم.
1- برای رشد ترافیک ارگانیک، تولید محتوا کنید
شرکت های صنعتی از این مزیت برخوردارند که مانند بسیاری از شرکت ها در اتخاذ رویکرد قوی برای بهینه سازی موتور جستجو عمل کنند، یعنی ایجاد ترافیک وب سایت با نمایش زیاد در نتایج موتور جستجو. تولید محتوا به شرکت های صنعتی کمک میکند تا در جستجوهای مختلف مشتریان خود ظاهر شوند. تولید و انتشار محتوا غالباً به نظم و ترتیب احتیاج دارد، اما وقتی در صنعتی مشغول به کار هستید که تعداد معدودی دیگر در آن فعال هستند، در این صورت فرصت مناسبی برای صرف هزینههای منطقی به منظور کسب نتایج عمده دارید.
2- شرکت خود را به مرجع اطلاعاتی صنعت مربوطه تبدیل کنید
اگر در شرایطی هستید که برای شما ایجاد اعتبار به اندازه جذب مشتری مهم است، توصیه میکنیم در بازاریابی محتوا بر رهبری فکری تمرکز کنید. در این روش، مدیریت یک وبلاگ هنوز بسیار مفید است، اما شما همچنین ممکن است بازاریابی محتوای خارج از سایت مانند تولید محتوا در شبکههای اجتماعی همچون لینکدین در راستای ارتباط بیشتر با مخاطبان را نیز در برنامه خود بگنجانید.
3- فعالیت خود را به نمایش بگذارید
به نمایش گذاشتن فعالیتهای شرکتتان به ایجاد اعتبار شما کمک میکند و بازدیدکنندگان را قادر میسازد تصویر بهتری از شما داشته باشند. این کار میتواند شامل به نمایش گذاردن رزومه کاری شرکت و پروژههای در دست اقدام باشد. ارائه لیستی از مشتریان میتواند در ایجاد اعتماد در مشتریان بالقوه تأثیرگذار باشد.