بازاریابی برج خنک کننده ؛ نکات و روش ها

برج خنک کننده یا کولینگ تاور (Cooling Tower) مبدل حراراتی است که طی فرایندهایی از طریق برقراری تماس بین آب گرم و هوای خنک محیط بیرون باعث پایین آمدن دمای آب گرم می‌شود. ماشین آلاتی مانند چیلرهای جذبی و تراکمی، دیگ بخار، دستگاه تزریق پلاستیک، کوره های القایی، دیگ تقطیر، توربین های گازی از مهمترین تجهیزاتی هستند که نیاز به برج خنک دارند. اما چه صنایعی مشتریان برج خنک کننده هستند. کولینگ تاور عمدتاً در صنایع زیر مورد استفاده قرار می‌گیرد؛

  • صنایع نفت، پالایشگاه‌ ها و پتروشیمی ها

  • صنایع ذوب فلزات، ریخته گری و کوره های القایی

  • صنایع لاستیک و پلاستیک

  • صنایع رنگ سازی

  • صنایع شیشه

  • صنایع غذایی، لبنیات و دارویی

  • صنایع تولید قند

  • صنایع خودروسازی

  • صنایع کاشی و سرامیک

  • صنایع تولید کاغذ

برای بازاریابی محصولات تولیدی در زمینه برج خنک کننده شناخت نیاز مشتریان به نوع محصول و ظرفیت مورد نیاز یکی از الزامات اساسی می‌باشد. کولینگ تاور در یک طبقه بندی بر اساس نوع جابجایی هوا تقسیم می‌شود. در صورتی که انتقال هوا در کولینگ تاور به وسیله وزش باد انجام شود، به آن برج خنک کننده اتمسفریک گفته می‌شود. و همچنین اگر ایجاد جریان هوا توسط یک فن مکنده یا دمنده القا شود به آن برج خنک کننده جریان اجباری می‌گوییم. دسته بندی ها دیگر براساس شکل ظاهری و متریال استفاده شده در تولید آن می باشد.

بنابراین تولیدکنندگان برج خنک کننده می‌باید بین ظرفیت‌های تولیدی خود براساس فاکتورهای بیان شده و نیاز مشتری ارتباط برقرار نموده و در این بازار به دنبال یافتن مشتریانی باشند که توانایی برآورده نمودن تقاضای آن‌ها را داشته باشند. به این منظور به تصویر کشاندن ظرفیت‌های تولیدی و ارائه تصویری مناسب از سوابق کاری می‌تواند در جلب نظر مشتریان تاثیرگذار باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *