روش های نوین در بازاریابی صنعتی

به عنوان یک تولیدکننده، چه چیزی شما را از رقبایتان متمایز می‌کند؟ پاسخ بازاریابی است. بازاریابی خصوصاً در حوزه دیجیتال در همه کسب و کارها حیاتی است و دنیای تولید صنعتی نیز از این قاعده مستثنی نیست. کسب و کار شما به استراتژی‌های بازاریابی تولید صنعتی روشن نیاز دارد تا از نردبان رقابت صعود کند.

تولید محتوا پایه و اساس بازاریابی دیجیتال است و این موضوع برای تولیدکنندگان صنعتی مانند سایر کسب و کارها نیز صادق است. شما با داشتن محتوای مؤثر، شهرتی ایجاد می‌کنید که مشتریان به آن اعتماد پیدا می‌کنند و در آینده در صورت نیاز به کالا یا خدمات به شما مراجعه خواهند کرد. این محتوا همچنین باید برای به وجود آوردن مشتریان بالقوه جدید بهینه‌سازی شود. برای داشتن محتوای مؤثر باید مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید. بیشتر تولیدکنندگان صنعتی مشتری‌هایی در قالب B2B دارند، بنابراین مخاطبان هدف صاحب مشاغلی هستند که به محصولی که شرکت شما تولید می‌کند نیاز دارند.

شما می‌توانید کلمات کلیدی را که مخاطبانتان در اینترنت جستجو می‌کنند استخراج نموده و با تولید محتوای جذاب، مشتریان بیشتری را جذب وب سایت خود نمایید. از این رو داشتن وب سایت برای هر تولیدکننده‌ای بسیار مهم است. زیرا از طریق یک وب سایت می‌توان محصولات را به نمایش گذارد و احتمال فروش آن‌ها را افزایش داد.

رسانه‌های اجتماعی نیز چشم‌انداز دیجیتالی جالبی دارند. در حالی که شبکه‌های اجتماعی متعددی وجود دارند، شرکت‌های تولیدی صنعتی در درجه اول از لینکدین سود می‌برند. در حقیقت، 80 درصد از تبلیغات رسانه‌های اجتماعی در حوزه  B2B در لینکدین صورت می‌گیرد. براساس نتایج تحقیقات صورت گرفته این رسانه در جذب مشتری سه برابر مؤثرتر از سایر شبکه‌های اجتماعی عمل می‌کند.

لینکدین بستری برای محتوای تبلیغاتی ایجاد می‌کند. این تبلیغات باید با توجه به صنایع، عناوین شغلی و گروه‌هایی که به آن تعلق دارند، در راستای جذب مخاطب شما ایجاد شود. همچنین این قابلیت در لینکدین وجود دارد که از طریق آن برای وب سایت خود بازدیدکننده دریافت کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *